dinsdag 7 juni 2016

C: Solar power

Het lijkt erop dat m'n kippenhok is verrijkt met zonnepanelen als je zo naar bovenstaande foto kijkt. Maar dat is maar gedeeltelijk het geval. De schuine klep van het legnest op het zuiden blijkt namelijk dé beste plek in m'n tuin te zijn om m'n nieuw gekochte Wakawaka (base 10) op te laden. Dat is een mobiele zonnelader met accu waar ik al een poosje over aan het twijfelen was. Ik wilde iets duurzaams om m'n telefoon e.d. mee op te laden en een mogelijkheid om ook op de moestuin wat stroom te hebben. En dit is het geworden. Ik bedoel het overigens niet als reclame, ook krijg ik hier geen geld voor. Ben gewoon erg blij dat ik 'm nu heb en geniet nu nóg meer van elk zonnestraaltje. Toch weer een tintje duurzamer groen geworden, al is het maar op kleine schaal.

2 opmerkingen:

Nicky zei

Sinds ik het een gesprek zag met de oprichter van Wakawaka zit ik er ook aan te denken om er eentje aan te schaffen, werkt die goed?

cr-mics zei

Ik vind dat ie snel oplaadt en dat je lang doet met de accu. Het enige nadeel bij mij is dat ik er niet m'n tablet mee op kan laden. Die is waarschijnlijk iets te zwaar. Maar telefoon e.d. geen probleem.