zondag 9 maart 2014

C: Video-Kakelvers eitje

Oké..Ik weet dat er mensen zijn die een kakelvers eitje, nog warm van de kip, een vies idee vinden om vast te houden. Echt waar, ik heb ze zelf gesproken.. (Het zijn vaak dezelfde mensen die het idioot vinden dat je je kippen überhaupt een naam geeft) ..dus laat stáán dat ze op zo'n grafische video als deze zitten te wachten, maar ik kon het toch niet laten.

Vanmorgen zag ik Popo en Fops zo schattig dicht bij elkaar in het legnest zitten dat ik besloot er een foto van te maken. En eenmaal met m'n toestel in de hand begon Popo (de bruine kip) opeens een eitje te leggen, voor m'n neus! Ik heb er snel een filmpje van gemaakt, zo vaak zie je dat niet, toch?
Fops (de grijze) is er vervolgens "als de kippen bij" om het eitje van dichtbij te bekijken, ze duwt Popo gewoon het nest uit. Al gauw ging ze er zelf opzitten. Haha. Niet veel later ging ook Ollie (de zwarte kip) op het nest en al gauw had ik mijn maximum buit van drie eitjes binnen. 



Popo ging trouwens meteen daarna een hapje eten en zette tot slot haar 'eggsong' in. Het luide eier-lied van lange kakel-uithalen zodat de hele buurt op de hoogte was van haar verse eitje. Wist zij veel dat ik het niet veel later op internet zou zetten. Nu weet de hele wereld dat ze een eitje heeft gelegd! Knap he?

1 opmerking:

Hetty zei

Wat leuk, nog nooit gezien. en dan ben ik nog met kippen opgegroeid!

Groetjes,

hetty