vrijdag 15 maart 2013

C: Dat mag in de krant.

Ongeveer drie weken geleden werd ik gebeld door mijn vrienden van tuincentrum Soontiëns uit Eindhoven. Ze wilde graag iets nieuws voor hun advertenties in de krant en vroegen zich af of ik voor de komende 13 weken elke keer een klein tekeningetje wilde sturen wat ze daarvoor konden gebruiken... Voor in het Eindhovens Dagblad op donderdag. 
Gewoon een simpel lijntekeningetje, tuingerelateerd en "grappig".. Ze dachten dat ik dat wel kon...

euh... JA! Dat wil ik best doen. Of proberen in ieder geval, want heb zoiets nog nooit eerder gedaan. Klinkt wel spannend om mee aan de slag te gaan.
Dus een paar uur later zat ik al met wat eerste ideeën en schetsen met de directeuren aan tafel om het een en ander door te nemen. Wat zijn de mogelijkheden, waar moeten de onderwerpen over gaan, bevalt de stijl van de tekeningen enz. En daarna wat concreter aan de slag want binnen een paar dagen moest het eerste tekeningetje al naar de drukker.

Inmiddels heb ik, op 4 tekeningen na, alles klaar. Vandaag was er een overleg over de volgorde en eventuele kleine aanpassingen. In de tussentijd zijn ook al twee advertenties geplaatst en zag ik daar voor het eerst de krantenversies van. Echt wel leuk!
Ik weet niet wat het precies is maar als het zo gedrukt en wel in een officiële krant staat dan ziet dat er meteen ook een stuk echter uit. En doordat het een tekeningetje is valt het veel meer op tussen alle tekst en foto's. Ben best wel een beetje trots!
Deze twee zijn van de afgelopen twee donderdagen... De tweede moest specifiek over het gazon gaan. Het kostte een uurtje denkwerk voordat ik daar wat passends op verzonnen had wat ook nog duidelijk te tekenen was.           

Als weggevertje hierbij ook al de advertentie voor komende week, nog vers op de computer van de pr-afdeling van het tuincentrum. Met het thema: Natuurlijk doen! De rest blijft natuurlijk nog geheim, maar daar zitten nog hele leuke tussen, al zeg ik het zelf!

Phoe, ik kan jullie verzekeren dat ik ondanks de sneeuw en de complete pauze daardoor in de tuin, nog nóóit zoveel aan de tuin heb gedacht als de afgelopen tijd! Maar het is wel heel leuk om te weten dat ik door middel van de tekeningetjes mensen kan proberen te verleiden om weer in de tuinsferen te komen. En voor zo'n goed tuincentrum als Soontiëns maak ik graag reclame!
Dat het maar snel wat warmer mag worden...dan kunnen we allemaal weer lekker beginnen met wroeten!

Geen opmerkingen: